Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Madelon en Hendrik - WaarBenJij.nu Ayers Rock - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Madelon en Hendrik - WaarBenJij.nu

Ayers Rock

Blijf op de hoogte en volg Madelon en Hendrik

04 September 2014 | Australië, Alice Springs

Na een lange reis van 35 uur van Düsseldorf naar Dubai, Bangkok en Sydney, zijn we dan eindelijk aangekomen in Ayers Rock. Tijdens de reis werden we streng gecontroleerd, we moesten zelfs even stil blijven staan omdat er een hond ons en onze bagage moest besnuffelen. In Ayers Rock konden we onze auto ophalen en zijn we richting de camping gereden. Daar aangekomen hebben we onze tent opgezet en zijn we naar de Uluru (Ayers Rock) gegaan om de zonsondergang te zien. De Uluru is een enorme rots van 3.6km lang en 348m hoog en hét boegbeeld van Australië. Het gebied hier is ontzettend mooi, alles heeft een 'rode' kleur en terwijl er hier een enorme droogte is, groeien er toch veel planten in deze woestijn.

Ondanks het lekkere warme weer van zo'n 35 graden werden we meteen de eerste nacht verrast door de extreme kou!! Lagen we daar in ons tentje te bibberen van de kou zonder pyjama want die waren we vergeten haha.. Alles van Madelon was zo'n beetje blauw uitgeslagen. Dus werd de volgende dag als eerst een dikke pyjama voor haar gekocht.

Deze dag zijn we naar de Camel Farm geweest en hebben we een rit gemaakt op een kameel. We zaten op de mooiste kameel Maryl, deze zou ook gebruikt worden voor Kate (van William). Hendrik had intussen achter zich de meest kwijlende/herkauwende kameel die het leuk vond om af en toe te spugen. Dus zijn t-shirtje kon na de tour direct in de was. Die middag zijn we naar de Kata Tjuka (Olga's) geweest, ook dit was erg mooi om te zien en om er doorheen te lopen. De Kata Tjuka is een rots partij van 36 rotsen waarvan de hoogste 546m is.

De volgende ochtend zijn we vroeg op pad gegaan om de zonsopgang van de Uluru te bekijken. Na moeilijk wakker te worden, kwam Madelon bij de douches een mega spin en kever tegen, resultaat: In 1 klap wakker! Goed ingepakt gingen we op pad, mooi vroeg eruit “zo wiet achter in de woestijn, doar bunt wej vast als enige” dachten we, maar nee hoor er bleek al een bus vol chinezen aanwezig te zijn. Maar dit mocht de pret niet drukken het was super mooi om te zien. Verder zijn we naar het Culture Centre van de Aboriginals geweest en hebben bij de Uluru rond gelopen. De Aboriginals leven nu in Ayers Rock en zijn 'met de tijd mee gegaan', volgens ons hebben ze het douchen niet overgenomen want ze waren van meters afstand te ruiken.

De volgende dag begonnen we onze lange reis naar Alice Springs via de King's Canyon. Deze reis was 304km. In de Kings Canyon was een gigantische kloof te zien, wat erg indrukwekkend was. Van de Kings Canyon zijn we naar Alice Springs gereden (475km) dit waren 2 lange rechte wegen door de mooie woestijn. Hier bleven we 1 nachtje om de volgende dag met het vliegtuig naar Melbourne te gaan!

PALYA!! (Goodbye in het Aboriginals :p)

Groetjes Hendrik en Madelon

• 04 September 2014 - 14:57

Frits En Mama:

Hoi wat een mooi verhaal in die aatal dagen dat jullie er zijn hebben jullie al veel gezien en die foto's wat jullie ons toe gestuurd hebben waren erg mooi, veel plezier en geniet lekker verder van jullie vakantie. Liefs Frits en Mama.

• 04 September 2014 - 23:28

Michelle:

Lieve tante madelon en ome hendrik,

wat leuk dat jullie het zo mooi hebben.
    En tja dat madelon zo blauw was uitgeslagen door de kou
    verbaasd me niets haha.
    wij missen jullie wel hoor.

Heel veel plezier samen. En pas goed op elkaar.

liefs Michelle en Esmee xxxxxx