Lamington National Park, Hervey Bay en Fraser Isla - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Madelon en Hendrik - WaarBenJij.nu Lamington National Park, Hervey Bay en Fraser Isla - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Madelon en Hendrik - WaarBenJij.nu

Lamington National Park, Hervey Bay en Fraser Isla

Blijf op de hoogte en volg Madelon en Hendrik

19 September 2014 | Australië, Frasereiland

Onderweg naar onze camping in Lamington National Park kwamen we erachter dat onze camping boven op de berg zat in het park. We begonnen met 24 graden beneden en toen we een uur verder waren was het nog maar 14 graden. De weg naar de camping was erg slingerig en d.m.v. haarspeldbochtjes reden we de berg omhoog. Er waren ontzettend veel walibi's te zien en ze zaten overal. Het uitzicht was ontzettend mooi!

We zijn die dag erna naar de Hinzedam geweest en naar de Natural Bridge (waterval in een grot) wat erg mooi was. Ook hebben we nog in Gold Coast aan het strand gelegen en zijn we uit eten geweest bij het Hard Rock Café.

De volgende dag hebben we in het park rondgelopn over verschillende bruggen over de regenwouden heen! We zijn in de middag al een stuk wezen rijden in de richting van Hervey Bay en hebben toen we op de helft waren een camping opgezocht om een nachtje te overnachten. Die dag erna zijn we naar Hervey Bay gereden en hebben we de middag aan het strand gelegen, het leek wel een privé strand want we waren bijna als enige. In de zee zagen we nog dolfijnen zwemmen en springen, was erg leuk!

De dag erna hadden we de walvissen tocht, we zouden gegarandeerd walvissen tegenkomen werd ons beloofd. De toer duurde de hele ochtend. We hebben ontzettend veel walvissen gezien van erg dichtbij, wat een enorme beesten zijn het! Ze zwommen onder de boot door en waren erg nieuwsgierig!! Op het laatst wilde de boot terug keren en zagen we ineens dat ze gingen springen! Dat was écht heel erg mooi om te zien, dus bleven we nog wat langer op zee! Het was 1 van de mooiste dingen die we hier hebben gezien. Je moet het gewoon meemaken!

Bij Hervey Bay ligt het grootste zandeiland van de wereld, Fraser Island! We hebben ons een 4x4WD auto gehuurd en zijn naar het eiland vertrokken. Het hele eiland is van (strand)zand en alle wegen zijn dus ook van zand, vandaar dus de 4x4 auto! We hebben ontzettend veel mooie dingen gezien, er zijn daar veel meren waar je in kan zwemmen. In de zee mocht het niet want er zwemmen erg veel haaien en de stroming is erg sterk. Na een dag op het eiland hebben we onze tent aan zee opgezet! Dit was ook weer fantastisch, lagen we daar in de tent met de zee vlak naast ons. Wel moesten we oppassen voor Dingo's, dat zijn wilde honden die daar leven. Overal werden we gewaarschuwd dat we absoluut geen etensresten daar mochten laten liggen. Sowieso moest het eiland zo blijven als hoe het nu was, dus alle pruttel moest mee naar huis. Maar uitgerekend met de tent opzetten hebben we onze pot jam laten vallen! Het zoetste spul dat we bij ons hadden lag nu door de koffer/auto en grond verspreid. Hebben wij weer dachten we! Maar ook dat hebben we nog op kunnen ruimen en geen Dingo gezien (gelukkig)....

De volgende dag zijn we weer het eiland over geweest. We wilden naar het diepste meer op het eiland maar dat bleek een heel eind lopen door het mulle zand! Wat is dat moeilijk en zwaar om doorheen te lopen op het heetst van de dag! Maar dat had ook wel weer wat! Aangekomen bij het meer bleken er mega grote vissen in te zitten! Maar ondanks dat wel even een duik(je) genomen! Lake McKenzie is het populairste meer en is ook wel het mooiste meer om te zien. We hebben gelukkig geen één keer vast gezeten met de auto in het zand maar het was soms moeilijk om er doorheen te komen! Die avond zijn we weer van het eiland afgegaan en hebben we in een hotel overnacht.

Hervey Bay en Fraser Island waren tot nu toe wel de hoogte punten, het is zo super mooi hier, je kunt het eigenlijk niet goed omschrijven. Nu komt er vast nog meer moois want we zijn onderweg naar Airlie Beach en daarna sluiten we de reis af in Cairns!

Groetjes Hendrik en Madelon

• 19 September 2014 - 12:29

Frits En Mama:

Hoi weer een mooi verhaal en we hebben de foto's gezien op facebook, jullie hebben mooie dingen gezien en weer meegemaakt zeker de boot reis en gelukkig niet zeeziek geweest dus die pleisters waren een goed idee. Nu nog maar genieten van 1 hele week nog, tot gauw liefs Frits en mama