Airlie Beach en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Madelon en Hendrik - WaarBenJij.nu Airlie Beach en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Madelon en Hendrik - WaarBenJij.nu

Airlie Beach en Cairns

Blijf op de hoogte en volg Madelon en Hendrik

29 September 2014 | Australië, Cairns

We waren aangekomen op een leuke camping in Airlie Beach, de weg er naar toe hebben we veel mooie dingen gezien langs de weg, namelijk velden en nog eens velden met suikerriet! Hendrik was helemaal in de wolken, alleen maar bezig met de machines, trekkers en andere benodigdheden om suikerriet te oogsten. Natuurlijk ook nog wel meer dingen maar er wordt daar wel veel suikerriet verbouwd.

We zijn de eerste dag daar wezen kajakken op zee! Dit was erg leuk, wel zwaar maar super leuk om te doen. We zijn naar een rots geweest midden op zee die alleen uit koraal bestond. Het was geen eiland omdat er geen zand was. We zijn daar gaan snorkelen en hebben erg veel koraal gezien en het water was aardig helder.

Die dag erna hebben we een whitsundays cruise gemaakt en zijn we op whitheaven beach beland waar het strand erg wit was en de zee heel mooi 'aqua' blauw! Airlie beach is echt een plaatsje waar veel jongeren zijn en allemaal kroegjes en cafe's! Erg leuk plaatsje.

We zijn de volgende dag vroeg vertrokken naar Cairns. Onderweg ook weer veel suikerriet te zien dus Hendrik was weer in zijn nopjes! Onze laatste dagen brachten we door in een hotel. We zijn de eerste dag daar naar Daintree en Cape Tribulation geweest. Daintree National Park is een tropische regenwoud waar veel krokodillen leven en veel andere dieren. Bij Cape Tribulation hebben we lekker over het strand gewandeld en er waren ontzettend veel kleine krabbetjes! Liepen we daar op blote voeten, maar gelukkig niets gevoeld. Het was daar erg mooi, je had de zee, daarna het strand en daarna het tropische regenwoud! Erg mooi! We hebben veel wildlife gezien toen we een ranger tour hadden. Als laatst hebben we nog een river cruise over de daintree river gemaakt waar we veel krokodillen hebben gezien in een uurtje tijd.

Die dag erna zijn we in de ochtend naar Green Island geweest op het Great Barrier Reef en hebben daar ontzettend mooi gesnorkeld!!! Erg mooi rif en het was een heldere dag! We hebben veel vissen en koraal gezien met allerlei kleuren! Die middag zijn we naar het dorpje Kurunda geweest met een kabelbaan over het regenwoud heen, dit was enorm hoog. De terugweg zijn we met de trein geweest die door het regenwoud ging. Ook erg mooi!

De volgende dag zijn we de hele dag naar Fitzroy Island geweest, ook een eilandje bij het Great Barrier Reef en zijn daar ook wezen snorkelen. Helaas was de zee vrij ruig, dus was het niet heel helder. Je moest veel duiken om het koraal te zien, maar ook dat lukte ons prima en hebben we erg veel gezien.

De laatste dag zijn we Cairns in geweest en hebben we gezwommen in de Lagoon, een zwembad midden in de stad bij de zee, gewoon gratis! Want in de zee kun je daar niet zwemmen in verband met de krokodillen en haaien. Ze hebben daar heel veel sportattributen staan langs de zee, elke dag een ander programma en dit allemaal gratis! Hadden ze zulke dingen ook maar in Nederland, dan denk ik dat er veel meer mensen gingen sporten.

Die dag erna zijn we begonnen aan de reis van zo'n 35 uur! We hadden de eerste tussenstop in Adelaide en daar moesten we 9 uur wachten op onze vlucht naar Dubai. We hebben de koffers opgeborgen en zijn toen de stad ingegaan.

Nu zijn we weer thuis en hebben we zo goed als alles opgeruimd en genieten we nu na van de reis! Morgen moeten we alweer werken, ma ach ook dat moet gebeuren..

Groetjes Hendrik en Madelon